Reformation

Reformationen

Det er mange hundrede år siden, og vi er i færd med at miste det alt sammen. Reformatorerne satte livet på spil. Går vi langt tilbage var det apostlene som satte livet på spil. – Det er ikke for sent. Det er stadig nådetiden vi lever i. Vi kan vinde det tilbage som vi har tabt fra vores forfædre.

Vores forfædre fandt trøst i evangeliet. Det var Luthers opdagelse. Kirkens fundament bygger på evangeliet, og med dette står og falder kirken. Luther åbenbaring som ikke var noget nyt; men som var en genopdagelse af noget, mistet fra kirkens første tid i Jerusalem, er vognen der følger hesten.

Vi kommer ingen steder med alle vores menneske gjorte argumenter. Hvad siger Guds Ord? Bibelen er ikke bare en inspirationsbog. Bibelen er guddommelig og vejledning. Følger vi Bibelens vejledning følger vi Gud. Det er en anderledes livsstil at være kristen, og det bygger på evangeliet som fundamentet. Vi skal være Ordets kirke.

Johannes Evangeliet kapitel 1 vers 1: ”I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begyndelsen hos Gud.”


Hvordan kan jeg blive frelst og få fred med Gud? – Det er det helt rigtige spørgsmål at stille. Det er faktisk luthersk spiritualitet.

Menighedens fremtid står og falder med Apostlenes Gerninger kapitel 20 vers 32: ”Nu overgiver jeg jer til Gud og til hans nådes ord, som formår at opbygge og at give arven til alle dem, der er helliget.”
Disse ord gavs til Efesus menigheden, og det giver klart udtryk for fundamentet for kirkens bevarelse.
Det handler ikke om at modernisere kirken, nej det handler om at bevare Ordet som vores fundament. Har vi dette Ord kan vi klare alt slags brist i det ydre. Mangler dette fundament bliver alle vore brister til åbne blødende sår.

 

 

Nyeste kommentarer

16.07 | 03:12

Oskar Grove Dear brother in christ I am pleased to inform that ours is a regi...

09.07 | 11:06

Jeg er Ove Kingod og stammer fra biskop Ths. Kingos storesøst...

20.11 | 07:41

Hej Oscar. Må jeg bruge billedet David spiller for Saul fra www.denglad...

19.11 | 13:51

Tak for positiv respons. Utroligt alligevel at Kingo slægten har været her.

unsplash